adik




tgk dokumentari ape ntah. y byk binatang tu



adik : kak ima kak ima, serigala tu dia bangun bila? pagi ke? mlm ke?
aku : dia bangun tengahari..
adik : oh. tengahari rupe nye. y tu ape?
aku : y tu babun.
adik : oo. babun tu tgh mkn ulat bonggok ke?
aku : a ah. ulat bonggok.
  

aku xtau serigala bgun pkol bpe, aku xtau menatang ape dlm tv tu aku kate je babun. ulat gonggok jd bonggok pn boleh. naseb ko la dik. dpt kakak mcm aku. hahaha.


P/S : aku tau aku kakak y bagus .. muahahaha

kita



rindu nak hadap buku kat mph and popular macam dulu-dulu


ambik buku, duduk berdua. sebelah-sebelah. 
duduk dalam tu berjam - jam baca buku.  pilih buku, beli buku 







tapi dah tak boleh. sb sekarang dah tak macam dulu. jauh beza.

be grateful





if u have a family, a few good friends,
food on ur table an a roof of ur head. u're richer than u think. 




so, be grateful. bcoz there's some people who have nothing, but able to smile :)

BENCI




lelaki : kita lupakan yang dulu?
perempuan : aku takkan lupakan yang dulu
lelaki : kenapa? 
perempuan : sebab yang dulu, buat aku takut dengan sekarang
lelaki : kau paranoid
perempuan : kau punca nya !!
lelaki : kau benci aku ?
perempuan : sungguh.. aku benci..


perempuan itu berlalu.. melangkah dengan kaki yang berat meninggalkan seseorang yang amat dia benci.. suara nya buat dia ralat, penat. kumpul kekuatan diri. dia tak mahu rebah disini.


damm!!! pintu rumah dihempas sekuat hati..  
dia terduduk meratap diri.. dia menangis semahu nya..



kau tahu?..


perempuan.. dia sayang orang yang dia benci.. 

DEMAND





15hb is the final last paper.. aku tak sabar nak abeskan walaupun tak study lagi.. kepala dah berat. berat ape tak tau , nak kata banyak sangat ilmu yang dah timba semester ni tak jugak. melagha jugak keje aku. time lecturer ajar men henpon men game segala jugak aku. lempang diri sendiri.

paper sem ni horror.. tak tido study berdenyut2 kepala jawab paper.. kalah budak medik. ekeke.. harapan nye nak naik kan cgpa dengan niat tak nak bayar hutang ptptn. wahh niat tu hahaha..

my life is like always. keep calm and study.. malas nak pikir benda2 lain yang menyesakkan akal dan fikiran aku. que sera sera, what will be will be.. aku ikot je flow, apa yang Dia dah tetapkan , apa yang Dia dah berikan untuk aku buat masa sekarang. syukur? mesti lah.

bukan lah kate aku tak berusaha untuk dapatkan apa yang aku nak, tapi sebab aku rasa selama ni macam... apa yang aku nak tu, bukan yang terbaik untuk aku buat masa sekarang, masa depan mungkin? ntah.. biarlah Dia tentukan semua nya..

ayat macam orang putus asa, tapi tak.  honestly aku rasa, apa yang Dia dah beri pada aku selama ni dah terlalu terbaik untuk aku.. banyak yang Dia bagi kat aku, cuma biasa lah kita manusia selalu nampak apa yang kita xdapat je, yang kita dapat  kita tak nampak.

aku tak tahu, betul atau tak keputusan yang aku ambil, sebab aku sendiri tak tahu keputusan aku tu buat aku gembira tak dimasa depan, tapi sekurang-kurang nya sesuatu tu buat aku gembira buat masa sekarang, buat aku tenang untuk masa ni. 

aku tahu ayat aku belit2. padan muka sape suruh baca. hehe. sebab ape yang aku tulis aku sorang yang paham. aku tak mintak banyak pun , janji aku rasa syukur dengan apa y aku ada cukuplah. aku harap rasa syukur dan redha tu selalu ada dalam diri aku. 


the only thing i'm demand from a person is honesty
because i'm strong enough to accept the truth.