crush




bila crush kau lalu depan mata

kau buka msj buat - buat baca. 

bila dia dah lepas tiga meter, 


kau makan sambil senyum macam orang gila. suka. 




poyo and jiwang nye.. kau pernah rasa ? :)

tuhan, kirimkan dia bahagia...




walau dulu
selalu ada celaka yang menimpa


kita doakan yang baik-baik sahaja
untuk dia
untuk dia
yang pernah kita cinta
yang selalu kita rindu dan puja
doakan dia dapat bahagia
doakan yang dia akan jumpa
seseorang yang selalu akan buat dia ketawa gembira


kau tahu, aku suka lihat senyuman orang yang aku cinta
bukan kerana aku pengecut mempertahan bahagia
aku lepaskan dia untuk seseorang yang cintakan dia
aku doakan tuhan kirimkan dia bahagia
kerana aku bahagia bila dia bahagia
walau bukan aku punca bahagia nya dia


jadi kau pun perlu begitu
melepaskan masa dulu yang kini tinggal sisa
biarkan semua nya pergi dengan rela

kau doakan dia akan senyum sentiasa
berikan dia ruang menghapus duka-duka tika kau dan dia bersama



jadi  kau boleh doa kan yang sama untuk dia?
agar tuhan kirimkan dia bahagia?


24 disember 2013

KASUT




cuba letak kaki kau kedalam kasut aku

cuba ku rasa sendat nya

ketat nya kasut aku

dengan kasut itu cuba kau berjalan

rasakan kerikil di tapak kaki aku 

kaca bersepai yang menjamah aku

dalam kasut aku

kau dapat lihat dunia dari mata aku

dalam kasut aku

mungkin baru kau tahu

kenapa aku jadi aku - sofabiru



cuba kau letak diri kau ditempat aku. bila aku luah kata setajam sembilu. 

cuba kau rasa. rasa apa rasa aku 

jika kau rasa sakit. aku jauh lagi rasa begitu. sebab aku punya rasa sama . 

sebab aku bukan tak berjiwa


imakasihdani - 12 november 2013

pilihan


"pilihlah satu, jika kau tidak mampu, kau akan kehilangan dua " 


kalau ada pilihan tiga empat pun aku tetap pilih 1 . KAMU. if kte syukur dengan apa y kita ada, sedar diri dan hargai org y bertahun2 jatuh bangun dgn kita, takkan timbul tgl kau sebab pilih dia . harap nya tuhan restui kita. sepanjang masa  - imakasihdani :)


dulu tak akan sama dengan sekarang.



dont expect orang yang kau kenal  dulu masih sama  dgn dia y sekarang

dulu  dia sayang kau

dulu dia cinta kau

dulu dia hanya mahu kau

dulu dia menangis bila dia ingat kau

dulu dia hanya pandang kau


sekarang


tak mungkin dia masih sayang cinta kau

tak mungkin dia masih bodoh lagi  menangis sebab kau

jadi bila kau jumpa semula orang y dulu 

jangan tanya soalan bangang


lelaki : " kau rindu aku? aku tahu hati kau masih pd aku. mcm dulu"
perempuan : "hati? dah buang lama dulu. dan xmungkin sama mcm dlu"



berhenti menganggap yang dia akan tetap sayangkan kau , bila suatu ketika dulu kau pernah lempar dia. bila kau pernah beri celaka pada dia. 

orang ke tiga. curang. aku ke kau?



ha! bertumbuk.. ekeke. curang dalam hubungan selalu sangat kita dengar. selalu sangat terjadi.. kadang2 kita pun pernah tercurang. main mata,texting i love u i miss u , keluar tgk wayang dengan orang lain, makan2, opsss .... gurau. hehe.



Situasi 1 ( curang dan dah tak sayang )
perempuan : “apa kurangnya saya? kenapa awak sanggup menduakan saya?”
lelaki : "tiada kurang nya awak. saya y tak layak untuk awak, maafkan saya"

Situasi 2 ( curang tapi sayang )
perempuan : "awak boleh pergi. saya tak perlu orang tak setia"
lelaki : " saya bersalah , saya masih sayang awak! saya mahu awak"
perempuan : "jadi kenapa perlu wujud nya dia??!"
lelaki : maafkan saya .......

Situasi 3 ( tak curang, sayang dan setia )
perempuan : " saya mahu awak sayang saya seorang, saya mahu awak setia"
lelaki  : " jika awak setia, saya akan lebih setia "



nampak tak situasi tu.. curang, boleh berlaku dalam banyak sudut.. sengaja atau tak sengaja. manusia tak pernah lepas dari kesalahan. siapa kita untuk menghukum. respon dan reaksi apabila kekasih kita berlaku curang. menangis? lemah nya kita. 

hurm.. lelaki memang sifat nya boleh sayang perempuan dalam satu masa. tamak? agak nya. hehe. korang pernah rasa tak yang hak korang di ambil? rasa nak lempang tak orang tu?  cool.. cool. hehe. 

cara hadapi org ketiga? i see.. ni dalam situasi pasangan kekasih la kn..aku letakkan situasi lelaki yang curang. sebab selalu nya memang lelaki pun y curang . werkkk ;p  kalau dah jadi suami isteri, memang rumit.. kecewa nya jangan cakap. double.


Cara nya? hurmm :)

aku bahagikan org ketiga ni pd DUA JENIS. pastikan org ke -3 tu jenis y mana 1. 

1 : orang ke -3 wujud sebab pakwe kau memang gatal. kaki pencurang.                                                                            

2 : orang ke -3 wujud sb perempuan tu mmg desperate nk pakwe kau. tp pkwe kau xlayan.


based on kategori ni, korang boleh selesaikan masalah. kalau orang ke -3 jenis y pertama, LET HIM GO. kita akan letih untuk pertahankan orang yang tidak sayangkan kita. kalau dia sayangkan kita, mengapa perlu ada orang lain.. seseorang tu takkan mudah berubah. dia akan ulang perkara yang sama. selagi dia xpunya kesedaran bertapa ramai orang y mungkin ikhlas sayang kan dia. rugi. TAPI, tak salah kalau pertahankan sesuatu hubungan tu, mungkin lelaki tu telah buat kesilapan dan menyesal. atau jika kita terlalu sayang kan dia.. hurm , jadi?

kalau orang ke -3 jenis yang kedua. biasa nya perempuan ni macam melukut di tepi gantang. menunggu bulan jatuh keriba. mencuba nasib kot2 pakwe korang beralih kasih ke dia. mak ai. malu nya . lagi satu ! umpama hidung tak mancung pipi tersorong2.  based on jenis ni, kita kena PERTAHAN KAN kekasih kita. dont be a weak women. pertahankan apa y kita sayang. kalau perempuan tu tetap gedik, apa kata bagitau mak bapak dia. tolong jaga anak, bia ada adab dan hormati hak orang.


Tanya pasangan

pernah tak dengar ?  " menipu untuk menjaga hati" . hurm.. bagi aku ni la ayat yang paling bangang sekali kat abad ni. tapi ada betul nya... bila kita letakkan diri kita ditempat si pencurang. "manusia hanya boleh mencintai sementara" . tak mustahil, kasih sayang kita akan beralih arah.. hati yang punya rasa. dan dia menipu kerana tak sanggup lukakan kita. jadi, salah siapa? hurmm.. 

kalau kita rasa kita tak boleh, tak mampu nak buat keputusan, pertahankan atau lepaskan.. cara nya, tanya pasangan kita , apa yang dia mahu, siapa yang dia sayang, siapa yang dia pilih? minta dia berkata jujur.

masa ni.. perlu kuat.. lapangkan dada untuk menerima sebarang keputusan yang dibuat oleh pasangan. if keputusan pasangan menyebelahi kita iaitu  keputusannya adalah memilih kita, jadi bersyukurlah. tersenyum dengan manis kerana ternyata cintanya hanya untuk kita, y xkan tergugat dengan kehadiran walaupun 10 orang ketiga :)

andai ditakdirkan pasangan memilih orang ketiga, redhakan dan teruskan hubungan silaturrahim dengan baik, bukan dengan bergaduh dan menyimpan dendam y membara. mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan mereka di masa akan datang. tiada guna memaksa orang yang sudah tiada rasa untuk kita. hanya membazirkan masa. sb kita sendiri menderita kerana kita memegang terlalu kuat tali y sudah putus


Tenangkan diri?

solat istikharah... satu - satu nya cara yang terbaik untuk tenangkan diri untuk membuat keputusan yang terbaik. selalu nya, hubungan akan goyah bila wujud nya orang ketiga , perasaan tak percaya akan mula wujud dalam hati.. "betul ke dia sayang aku?" "betul ke dia takkan curang lagi?" "adakah dia sudah menyesal?" berpusu- pusu soalan masuk ke kepala. jawapan tak ada.  jawapan nya kita minta pada Allah. :)

kita memang manusia biasa yang selalu terlupa kepada Yang Maha Pencipta. mungkin Allah bagi kita masalah sebegini kerana Allah nak bagi peluang kepada kita untuk mengingatiNya. moga kita mendapat petunjuk yang kita kehendaki. Amiin.


bila dia ada orang yang kedua. betul ke kasih sayang yang dia beri pada kita selama ni, betul ke dia sayangkan kita? fikir kan . 

bila kita dengar lelaki berkahwin lagi. marahnya kita. kecewa kita.. tapi bila fikir semula. antara dua situasi "dia berkahwin lagi" "dia TAK berkahwin lagi, tapi membuat perkara maksiat di luar" yang mana lagi luka? yang mana lagi berdosa. 


semoga dijauhkan kita dari ujian y sangat menguji .. semoga kita saling setia. 


amin..

terima apa yang akal dah faham




relationship never die a natural death. 


they are always murdered by attitude, behavior , ego an ignorance


ignore each other


glass that have been broken once .


leaving u for no reason . that ignorance


the bullet goes straight into the dying heart


jatuh ,  retak


it can’t be fixed anymore if it fall for a second time.










kadang-kadang kena beri masa pada hati, untuk terima apa yang  akal dah faham

LUKA



perempuan : bila kau bersama perempuan lain. apa y kau sedar?                                                      
lelaki : aku sedar dia bukan kau...


ada orang kata, cinta lama tiada galang ganti nya,
ada orang kata, cinta lama tidak akan pernah kita lupa
ada orang kata , cinta lama penakluk segala nya dalam diri kita
adakah cinta itu benar-benar cinta yang setia?

bila orang tanya aku tentang cinta lama, aku akan jawab,  dengan penuh bangga

ya, aku sayang dia
ya , aku cinta dia
dia ajar aku apa yang aku mahu dalam dunia
apa yang kamu lihat sekarang hasil aku bersama dia
dia buat aku tertawa ceria, dia buat aku senyum mesra,

tapi

dia juga pernah menconteng muka dengan perkara duka
dia juga pernah melempar kata kata nista

senyum

hari ini segala berubah sekelip mata

dia

aku sembunyikan dari pandangan mata
dari mata aku, dan dari mata semua
dari mata aku yang sentiasa mahu menatap wajah tenangnya



perempuan : cinta lama aku datang kembali.                                                                          
lelaki : apa dia nak dari kau ?                                                                                              
perempuan : dia mahu aku kembali pada dia.                                                                          
lelaki : apa jawapan yang kamu beri pada dia?                                                                        
perempuan : tiada jawapan. aku buntu. dia beri aku masa.                                                    
lelaki : berapa lama?

perempuan : sampai bila- bila. tunggu aku kata nya.                                                        
lelaki : perempuan -perempuan yang selalu disamping dia bagaimana?                                  
perempuan : dia kata tak sama seperti aku. aku lain dari mereka.                                    
lelaki : kau percaya?  kau masih sayang dia?                                                                                                                
perempuan : dari dulu aku percaya...  dan aku sayangkan dia.                                                                                    
lelaki : aku tak mahu kau dengan dia.                                                                                      
perempuan : kenapa?                                                                                                                
lelaki : sebab aku ada.                                                                                                                
perempuan : ....


konsep sesiapa y melukai dan dia y dapat mengubati tak boleh diterima dalam semua perkara.  senyum. 


it's ripped my heart




"everyone want to be in ur luxury car, but what u want is person that be with u in a bas when the car broke down" 




politeknik shah alam 24 march. 2013

ada yang selalu merindukan kamu






ada yang selalu merindukan kamu,

di penghujung hari saat lelah menguasai sisa waktu


ada yang selalu merindukan kamu,

di antara serunya buku-buku dan deadline yang mengganggu


ada yang selalu merindukan kamu,

dalam tumpukan kenangan masa lalu,



atau mimpi tentang masa depan,  dalam lembaran-lembaran baru.


ada yang selalu merindukan kamu,
dengan galaunya hati sampai mengharu biru





itu 


aku

Wordless




tak mengapa ada air mata. kau tahu, hidup tak selamanya harus diisi dengan mekar bunga. 



karena berduri dan luka itu mungkin mampu memberimu lebih lagi.



Dia... lebih tahu bukan?



airmata tumpah.