lelaki dan perempuan



kata pujangga, perkataan y lemah-lembut itu dapat melembutkan hati y lebih keras daripada batu.. dan perkataan y kasar akan mengasarkan hati y lebih halus dari sutera. aku akui itu. kadang2 kita sedar y kita luka kan hati seseorang dgn kata kata. semoga aku xlagi melukakan hati sesiapa. 

bila perempuan marah :

if pendapat aku dari sudut seorang perempuan, bila sedang marah, dia mahu org yang dia sayang tenangkan dia. cukup dengan beritahu yang dia disayangi. perempuan, mudah dipujuk. dan dia perlu di tegur , mungkin " tak baik tinggi suara macam tu, tak lama lagi awak nak jadi seorang isteri " hati perempuan mane yang tak tersentuh? perempuan.. sekasar mana pun dia, segarang mana pun dia, setegas mana pun dia, dia tetap perlukan KETEGASAN seorang lelaki. dan dia amat perlukan itu untuk berubah ke arah yang lebih baik.


bila lelaki marah : 

sangat tak bagus if lelaki sedang marah, perempuan ikot melenting sama. lelaki dan perempuan dua2 ada ego. but the one way y selalu aku pilih bila lelaki sedang marah, BERDIAM. dengarkan semua yang dia katakan. mungkin banyak kata2 yang mengecewakan hati, but sabar itu manis.. aku selalu berpegang pada itu. insya Allah, suatu hari nanti kata-kata itu takkan lagi mengecewakan hati. "saya sayang awak" aku, nak luahkan kata2 ni bila orang y aku syg marah, but tak terluah. sangat susah. 


motivation : semoga aku, dia, dia, kamu dan mereka dpt berubah ke arah yang lebih baik. itu harapan y selalu aku doakan. maafkan masa lalu mu, memang memaafkan tidak dapat mengubah masa silam tetapi mungkin dapat membahagiakan hari ini, esok, esok dan esok.. insya Allah. 

5 comments

Tuesday, March 13, 2012 4:33:00 PM

betul betul betul :)

Tuesday, March 13, 2012 8:11:00 PM

@Paradise Kiss .. yup ;)

Tuesday, March 13, 2012 8:26:00 PM

like.. ^-^

Wednesday, March 14, 2012 9:13:00 AM

maaf itu manis..^^

dtg dr segmen tambah follower.

Wednesday, March 14, 2012 9:42:00 AM

Follow back...dari segmen tambah follower

Post a Comment