Kisah y meninggalkan dan y di tinggal kan



Dia beri kita dua telinga untuk mendengar, dua mata untuk melihat, tetapi kita selalu salah mendengar, selalu salah melihat,

We_need_cohesion_by_jigokuonna-d2zkqgb_large 

tetapi kenapa Dia hanya beri kita SATU hati? tetapi mengapa kata hati selalu benar? hebat nya hati..

kita lahir hanya dengan SATU hati jauh di dalam diri kita, ia dekat pada kita, letak tangan di dada, tak nampak di mana ia berada tetapi kita dapat rasakan ia ada disini, didalam diri kita...

hati yang didalam ni mengingatkn kita pada penghargaan, pemberian cinta diharapkn berasal dri hati kita y paling dalam. setiap kali aku kegusaran, aku buntu. menangis itu satu luahan aku, sesak nya dada bila hati kita sakit... dlm kepayahan menahan airmata, bertanya mengapa kamu duhai hati?

bila hati menasihatkan diri, jangan lah bersedih atas sesuatu yang kamu sendiri tak pasti , hilang segala sesak didada , hilang airmata dimata...


jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia, sebagaimana kita tidak menyukai dipaksa menyayangi org lain. sayangi lah walau hanya dalam hati. aku termotivasi dengan satu kata- kata ini , pasti kamu juga suka kan nya :

( kata-kata dari Dr Cinta )
"kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya dan Allah takkan bagi. tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa."


jika aku xbersuara pun, Allah tetap tahu, kerana dia maha mengetahui hati manusia. beruntung hati. jika hati boleh luka berdarah sebegini, pasti aku tak sanggup melukakan hati sendiri dan hati insan lain


hati bersuara seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku ya allah, bawalah dia jauh dari pandanganku kerana aku tak mahu melihat, luputkan lah dia dari ingatanku kerana aku tak mahu mengingat.. agar hati aku sentiasa tenang.

cerita tentang y meninggalkan dan yang ditinggal kan... hanya hati yang terlibat yang tahu, termasuk Dia yang mencipta hati... y terjadi biar saja terjadi, hidup hanya cerita yang telah di tulis.. 

4 comments

Saturday, August 27, 2011 2:09:00 AM

nice entry.. :)

kalau nak share ley x??

hehehe :P

Saturday, August 27, 2011 11:18:00 AM

tq... boleh apa salah nya ;)

Saturday, September 03, 2011 10:12:00 PM

pilih org yg cintakan kita bukan kita cinta kan dia.bonus kalau sama2 mencintai :)

selamat hari raya^^

Wednesday, September 07, 2011 7:30:00 PM

tapi mcm xadil utk the others one... n mcm tipu diri sendiri kan..

Post a Comment